Dirigent Horst Herrmann

Horst Herrmann staat al vele jaren voor het orkest en dit doet hij met veel plezier en enthousiasme. Tijdens de optredens straalt Horst een energie uit die veel effect heeft op het publiek. Hij weet hoe hij op ieders gezicht een lach van plezier moet toveren door leuke anekdotes te vertellen en grappen te maken. Hij loopt regelmatig al zingend het publiek in en betrekt iedereen bij het optreden. Ook de orkestleden worden hierdoor vrolijk en dat plezier wordt ook door het publiek opgemerkt.

Horst is naast een goed entertainer ook een bevlogen dirigent. Samen met de spelers wordt er serieus geoefend op de wat moeilijker stukken, maar krijgen ook de “eenvoudiger” nummers veel aandacht om ze  bijzonder te maken. Dit door bijvoorbeeld accenten te leggen waar je ze niet verwacht of ze een manier van spelen te geven zodat de nummers net iets mooier en voller worden. Daardoor krijg je de typische Belzona klanken die anders zijn dan wat men verwacht van een accordeon orkest. Dit maakt Belzona zo bijzonder.